anniversary ticker

Daisypath Anniversary tickers

baby ticker

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, September 3, 2009

no works today.....

hari ni, satu habuk keje pun tak jalan.....
eventhough keje ter'amat'la banyak...
i dun know why, rasa malas yang teramat sangat hari ni....
adakah disebabkan oleh 'my sickness'....maybe.....
apepun, saya dapat rasakan loya-loya dh semakin berkurangan....
mungkin baby dlm perut pun dh makin membesar dan badan saya pun dh makin dapat menyesuaikan diri dengan perubahan yang berlaku....
hopefully, all the sickness will be gone soon....
bila loya-loya dh hilang, mesti saya akan lebih berselera untuk mkn.....
sejak disahkan pregnant 2 months ago, saya terus mengalami 'all the time sickness' ni...
bkn morning sickness dh sebab sepanjang masa je rasa....
berat saya turun 2 kg dlm masa sebulan ...makan ape je mesti akan keluar balik....
sampai satu tahap saya jadi fobia untuk makan...huhu.....badan pun mmg penat sangat.....
namun saya paksa juga diri utk makan sebab memikirkan baby dlm perut ni....
mmg cian sangat kat baby.......
mmg tiap2 hari berdoa, supaya baby sihat sejahtera dalam kandungan ni.....
actually saya tak jangka akan mengalami alahan macam ni.....
sebelum ni tak penah tahu rasa loya tu mcmana, tapi sekarang ni tiap2 hari pun rasa....
nak buat apa pun dh takde mood.....rasa nk tido je sebab dengan tido je saya takkan merasai 'rasa loya' tu.....nk masuk dapur pun dh xbole sangat....mmg sangat tidak tahan dengan bau minyak, bawang, rempah, dan banyak lagi.....kadang2 bau sabun yang wangi2 pun boleh buat saya 'uwekk'......
terkadang tu, jeles gak dengan kwn2 yg takde alah pape during their pregnancy....
selalu mengadu ngan mak dan mak akan jawab 'Allah bagi pada setiap org tak sama, mungkin yang alah2 time pregnant, bila dia bersalin Allah akan permudahkan....yang mana takde alah, mungkin masa bersalin susah skit...apapun Allah dah tetapkan adil bagi setiap orang'.....
apapun mak cakap, sekurang2nya bersyukur sebab saya tak teruk sangat sampai kene masuk wad mcm sesetengah org......betul gak kata mak tu dan kata-kata tu yg saya pegang....
and thanks too pd my husband sebab memahami keadaan dan sentiasa men'support' saya....

back to the story...
hari ni mmg takde wat apa2 keje....
rasa bersalah jugak sebenarnya.....hehe
takpe, next week saya akan stat wat keje bermati-matian...
so apa yg saya buat hari ni?....
hari ni saya banyak view blog member2....
saje nk tahu perkembangan dorg.....
tapi bkn nk ckp sejak saya kawin ni and then pregnant, saya xbrapa ada masa nk contact dorg sgt....tambah2 bile dh alah2 mcmni, lagila saya xbrapa nk pkir untuk contact sesaper....almaklumla asyik duk melayan loya n penat sampai takde mood nk wat bende lain....banyak tahu perkembangan dorg from fesbuk dan blog.....sonok baca blog2 dorg....sumernya dh happy dengan hidup masing2....termasuklah saya :)
nnti2 bile2 saya ingat nk kol dorg....saje tanya2 khabar.....

right now dh pukul 12.....balik time!!....tpi saya xleh blik lagi sebab buku rekod tak siap lagi...takpela kejap je setel buku rekod tu.....

lagi 2 minggu RAYA!!...yeay!!

No comments:

Post a Comment