anniversary ticker

Daisypath Anniversary tickers

baby ticker

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 18, 2009

Dalam Kenangan dan Masih Dalam Ingatan......

PRS SMKUK yg havoc

semasa terlibat dengan kejohanan takraw 2008

bersama jurukepoh tetap dan berpencen - kak ude

dgn kak ju dan aisyah

walaupun sekarang saya dh bermastautin di Petaling Jaya, namun selalu gak saya teringat pada Ulu Kinta....mengimbau kembali bila first2 dapat tahu kena posting ke UK ni, mmg suspence...dlm kepala ni dh agak mesti tak best...heheh....tpi tu la org kata, tak kenal maka tak tahu, dah tahu baru akan rasa bestnya.....apa yg istimewanya dgn Ulu Kinta?....yg paling best, suasana dan 'scenery' nya.....kat situ, banyak bukit dan banjaran2 yang menjadi latarbelakang pemandangan....so kalo pagi2 tu, mmg sejuk je mata memandang...hati yg serabut pun bole jadi lebih aman....

namun apa pun yang paling saya terkenangkan ialah ex-school saya iaitu SMK Ulu Kinta.....seronok keje kat SMKUK ni...guru-guru dan staf-staf sumer baik2 dan mesra alam.....apepun all my credit goes to Kak Ude (my senior counselor) kerana menjadi mentor saya yang terbaik setakat ni.....heheh.....mmg banyak gak yang saya blajar drpd die terutamanya hal-hal berkaitan keje2 kaunseling ni....n thanks to her too kerana berjaya mem'bengkok'kan saya selama di bawah naungannya ;P....

one thing yg buat saya rasa ralat skit adalah kerana tak dapat nak mengucapkan selamat tinggal kepada mereka semua....saya dapat tahu kena transfer, time cuti sekolah....amik sumer dokumen and surat pun dalam cuti sekolah, so sempat jumpa pengetua & staf ofis je....habis cuti trus kena lapor diri di sekolah baru, so mmg takde kesempatan. Tapi saya tahu mereka akan faham keadaan saya ni....ada masa nnti, saya akan ke sana, insyaAllah....

apepun banyak pengalaman yang saya dapat sepanjang berada di UK....daripada yang semanis2nya sampaila sepayau2nya......namun bile dikenangkan kembali, all these experiences sangat2la berharga terhadap perkembangan psikologikal, emosi dan spiritual saya......menjadikan saya seorang yang lebih menghargai hidup dan bersyukur dengan apa yang ada.....dan yang paling penting, mengajar saya supaya jangan takut dengan masalah...jadikan sesuatu masalah tu sebagai penggerak untuk pembangunan diri yang lebih positif..... sememangnya saya sangat bersyukur kerana berpeluang merasai pengalaman-pengalaman tersebut...

stkt tu je wat masa ni...kepada semua umat Islam 'Selamat Menyambut Bulan Ramadhan al-Mubarak'.....
***tak sabar-sabar betul nk cuti sekolah.......lagi 2 hari, yea!!

1 comment: